Szanse i wyzwania dla branży wynajmu aut

Październik 31 2017 01:34PM

Od kilku lat branża wypożyczania samochodów notuje spore wzrosty. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, rynek Rent a Car w ubiegłym roku urósł o 19,7% r/r. Przyszłość rysuje się więc w optymistycznych barwach i nic nie wskazuje na to, by miało to się zmienić. Czy tak jest rzeczywiście? Opowie o tym Michał Łotoszyński, Prezes Zarządu 99rent – jednej z największych wypożyczalni samochodów w Polsce.

Polacy coraz chętniej wypożyczają samochody, zarówno na potrzeby indywidualne jak i do firm. Obecnie widzę
5 kierunków, w których sukcesywnie rozwija się branża wynajmu aut.

Potencjał B2B

Jeszcze niedawno większość samochodów we flotach firmowych była leasingowana, obecnie tendencja ta zmienia się na korzyść aut wynajmowanych. Dlaczego? Firmy dostrzegły, że wynajem się opłaca. Jego koszt jest zbliżony do utrzymania własnej floty, ale zyskuje się coś znacznie ważniejszego – spokój oraz różnorodność. Firma nie martwi się ubezpieczeniem, przeglądami czy serwisowaniem. Co więcej, może dużo częściej wymieniać flotę i nie przejmować się sprzedażą samochodów używanych. Np. w ciągu roku firma ma prawo na nawet trzykrotną wymianę auta na nowy model. Może przy tym zmienić klasę samochodu na wyższą lub niższą.

Przypuszczam, że w niedalekiej przyszłości firmy będą coraz częściej odchodziły od pomnażania własnej floty na rzecz korzystania z firm wyspecjalizowanych w kompleksowym wynajmie aut, takich jak 99rent. Wierzę, że trend ten
z czasem przejdzie z dużych firm na małe i średnie. Już obserwujemy taki trend.

Car Sharing – ekologiczne współdzielenie aut miejskich

Obecnie car sharing funkcjonuje głównie na rynku indywidualnym, w dużych miastach. W samej Warszawie jest kilku dostawców tej usługi. My również uważamy, że jest w niej potencjał, jednak w odróżnieniu od konkurentów, zamierzamy kierować ją do segmentu B2B, który choć bardziej wymagający, w naszej ocenie jest też mocno perspektywiczny.

Nasz car sharing planujemy oprzeć na samochodach z alternatywnymi źródłami napędu, bo wierzymy, że jest to przyszłość motoryzacji. Kolejne miasta na świecie, ale i w Polsce, z roku na rok będą się zamykały dla samochodów
z tradycyjnym napędem i udostępniały je wyłącznie dla aut z napędem ekologicznym, np. elektrycznym. Chcemy być o krok przed rynkiem i już dziś razem z dużą firmą energetyczną rozpoczęliśmy pilotażowy projekt, którego zadaniem jest przetestowanie, jak samochody elektryczne sprawdzą się w codziennym użytkowaniu przez pracowników, mając na uwadze dosyć ograniczoną infrastrukturę ładowania w Polsce.

Nie ograniczamy się wyłącznie do aut elektrycznych. Bacznie przyglądamy się również innym alternatywnym źródłom napędu, jak np. samochodom z ogniwami wodorowymi.

 

Wynajem krótkoterminowy jako narzędzie HR

Polski rynek pracy cierpi na niedosyt specjalistów, coraz więcej firm boryka się z brakiem przysłowiowych rąk do pracy. Choć brzmi to nieprawdopodobnie, wpływa to na rozwój wynajmów krótkoterminowych. Dlaczego? Otóż
z naszych obserwacji wynika, że udostępnianie pracownikom na tydzień czy miesiąc samochodu marzeń stało się ciekawą i coraz popularniejszą formą jego docenienia. Motoryzacja to pozytywne emocje i olbrzymia radość. Przekazując pracownikowi model, na który nigdy nie mógłby sobie pozwolić z braku funduszów czy czysto praktycznego powodu, dajemy mu właśnie tę radość i emocje. Z takimi uczuciami zaczyna być kojarzony pracodawca, a chyba o to właśnie chodzi!

Nowe technologie

Nowe technologie opanowały większość branż, naszej również nie ominęły. Rynek staje się bardzo konkurencyjny, zatem by przekonać klienta do siebie, trzeba albo mocno obniżyć cenę i być najtańszym dostawą, albo konkurować jakością i zaproponować cenną wartość dodaną. W 99rent postawiliśmy na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Pracujemy nad aplikacją, która z jednej strony ułatwi i znacząco skróci proces wynajmu, z drugiej – dostarczy dokładne informacje o eksploatowaniu samochodu czy stylu jazdy kierowcy. Dzięki takim danym każdy użytkownik
w przyszłości będzie mógł negocjować stawkę ubezpieczenia AC ze swoim ubezpieczycielem.

Dostępność zawsze i wszędzie

Czasy, gdy Klient samodzielnie fatygował się do określonego punktu, by odebrać a potem zwrócić samochód pomału mijają. Obecny Klient wymaga mobilności jak najszybciej i w miejscu, w którym się aktualnie znajduje. Jadąc na wakacje z rodziną, nie chce tracić kilku godzin, by odebrać samochód. Oczekuje, że będzie on podstawiony o określonej godzinie we wskazane miejsce, a jego wydanie zajmie dosłownie kilka minut. Tylko firmy, które to zapewnią, mogą liczyć na rozwój i wysoką pozycję rynkową.

W 99 rent, dzięki największej w Polsce sieci oddziałów, rozumianych jako fizyczny oddział z biurem i pełnoetatowym personelem, jesteśmy w stanie dostarczyć Klientowi auto w ciągu 2 godzin w każde miejsce w Polsce. Jego wydanie zajmie od 5 do 10 minut.

Podsumowanie

Usługa wynajmu samochodu zmienia się dynamicznie i tworzy coraz to nowe produkty dedykowane klientom korporacyjnym lub indywidualnym. Firmy, które elastycznie i szybko dopasują usługi do aktualnych potrzeb Klientów, przetrwają i jeszcze mocniej rozwiną swoje biznesy. Taki kierunek obraliśmy w 99rent.

Komentarza udzielił Michał Łotoszyński, Prezes Zarządu 99rent.

Skomentuj Post

Dodaj własny komentarz

  • Najnowsze

    Zobacz najnowsze i najważniejsze artykuły:

  • Branża PR w Polsce szybko się rozwija

    Polski rynek PR rośnie w tempie ok. 9 proc. rocznie. To trzykrotnie szybciej niż...

  • Polacy wśród internautów najczęściej blokujących reklamy

    Na całym świecie ponad 200 mln internautów blokuje reklamy w przeglądarkach....

  • Ponad 7,5 mln polskich internautów blokuje reklamy

    Liczba polskich internatów blokujących reklamy szybko rośnie i przekracza już...

  • Dzieci spędzają średnio około 18 godzin tygodniowo w internecie

    Ponad połowa dzieci w wieku 10–15 lat ma urządzenia mobilne z dostępem do...

  • Większość internautów akceptuje mniej agresywne reklamy w sieci

    Reklama w internecie jest akceptowana przez większość odbiorców, o ile nie utrudnia...

  • Agencje PR nie są obecne w spółkach Skarbu Państwa

    Automatyzacja treści i schyłek mediów opiniotwórczych to jedne z ważniejszych...

  • Polecane przez The Business Times:
  • Polecane przez The Business Times:

Pomysł Na Biznes

Jeśli chcesz, żeby biznes nie krył przed Tobą tajemnic warto na tym forum wymieniać się poglądami.

Biznes Plan

Biznesplany różnych firm, przykładowy biznes plan, gotowy biznes plan.

Inwestowanie

Giełda Papierów Wartościowych, Forex, Fundusze Inwestycyjne, Złoto i Surowce.
Agencja Marketingowa
© Times Press sp. z o.o. 2014 | Version 3.0.01.2014
Registered in Poland Registered office: Piastowska 46 lok.1, Jelcz-Laskowice, 55-220




www.BusinessTimes.pl nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie informacji zamieszczonych w serwisie,
ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie treści, które zawiera www.BusinessTimes.pl.